Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 27/2019
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy
w Ostrowcu Św. z dnia 13 czerwca2019 r.
ZASADY PUBLIKACJI I PROCEDURY AKTUALIZACJI DANYCH W BIULETYNIE INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM
§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejsza procedura określa szczegółowe zasady prowadzenia podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim zwana dalej Procedurą BIP.
- Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim prowadzi stronę Biuletynu Informacji Publicznej w adresie http://pup.ostrowiec.ibip.pl zwaną dalej stroną BIP.
§ 2
Słownik pojęć
Użyte w Procedurze BIP określenia oznaczają:
-
informacja publiczna - każda informacja o sprawie publicznej, podlegająca udostępnieniu na podstawie ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia
6 września 2001 r.; - zespół redakcyjny BIP - zespół osób wyznaczonych do wykonywania zadań związanych z prowadzeniem BIP, a w szczególności zamieszczania w nim informacji publicznych;
- administrator strony BIP – osoba odpowiedzialna za obsługę i nadzór techniczny strony BIP,
- redaktor BIP - osoba odpowiedzialna za zamieszczanie i aktualizowanie określonych informacji publicznych w jednym lub wielu działach BIP;
- panel administracyjny BIP - element systemu teleinformatycznego udostępniony członkom zespołu redakcyjnego w celu prowadzenia BIP, a w szczególności zarządzania jego strukturą i aktualizowania treści;
- struktura BIP - główne elementy graficzne i funkcjonalne strony BIP oraz ich rozmieszczenie względem siebie;
- komórki organizacyjne – poszczególne działy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim;
- osoby zarządzające komórkami organizacyjnymi – kierownicy działów;
-
operator systemu - wykonawca, który na mocy zawartej umowy
z Powiatowym Urzędem Pracy w Ostrowcu Świętokrzyskim odpowiada za utrzymanie i serwisowanie systemu informatycznego dedykowanego do prowadzenia podmiotowej strony BIP oraz bezpieczeństwo danych stanowiących zawartość strony BIP.
§ 3
Zespół redakcyjny BIP
-
Tworzy się zespół redakcyjny BIP (załącznik nr 3), w skład którego wchodzą :
- koordynator ds. BIP;
- administrator strony BIP;
- redaktor BIP;
-
Do zadań koordynatora ds. BIP należy w szczególności:
- nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem BIP, w tym stały nadzór merytoryczny nad wprowadzaniem i publikowaniem informacji w BIP;
- monitorowanie zasobów BIP pod kątem kompletności i prawidłowości;
- nadawanie, modyfikowanie i usuwanie uprawnień do panelu administracyjnego BIP, pozwalających na dokonywanie zmian w treści informacji publicznej udostępnionej na stronie podmiotowej BIP;
-
współpraca z redaktorami BIP w celu realizacji zadań związanych
z prowadzeniem BIP, w tym przekazywanie zaleceń oraz egzekwowanie prawidłowego ich wykonania;
-
Do zadań administratora strony BIP należy:
- nadzór nad wykorzystaniem i ochroną indywidualnych loginów oraz haseł dostępu do panelu administracyjnego BIP;
- współpraca z Operatorem systemu, w tym niezwłoczne zgłaszanie mu informacji o awariach i nieprawidłowościach w technicznym funkcjonowaniu BIP oraz nadzorowanie prawidłowego ich usunięcia;
- kontrola dziennika zmian BIP dokonywana w każdy dzień powszedni;
- współpraca z redaktorami BIP udzielanie im niezbędnej pomocy technicznej w celu realizacji zadań związanych z prowadzeniem BIP oraz przekazywanie im zaleceń i egzekwowanie prawidłowego ich wykonania;
- W przypadku nieobecności administratora strony BIP jego obowiązki przejmuje wyznaczony pracownik ds. administrowania systemami informatycznymi.
- Do zadań redaktora BIP należą w szczególności:
- publikowanie i aktualizowanie informacji na stronie BIP;
- terminowe i prawidłowe zamieszczanie w BIP informacji publicznych przeznaczonych do publikacji, wraz z oznaczeniem dla każdej z nich: daty wytworzenia, tożsamości osoby która wytworzyła lub odpowiada za jej treść, okresu przez jaki informacja powinna być opublikowana w BIP;
- przechowywanie kopii kart informacyjnych tych informacji, które zostały opublikowane w BIP przez redaktora;
-
współpraca z innymi pracownikami urzędu, w zakresie związanym
z publikowaniem w BIP tych informacji, za których wytworzenie lub przechowywanie są oni odpowiedzialni; -
zgłaszanie Koordynatorowi ds. BIP lub administratorowi BIP problemów
i nieprawidłowości w funkcjonowaniu strony BIP lub panelu Administracyjnego BIP;
§ 4
Zadania osób zarządzających komórkami organizacyjnymi
Osoba kierującą komórką organizacyjną odpowiada za:
-
sprawowanie formalnego i merytorycznego nadzoru nad zakresem
i sposobem publikowania w BIP informacji posiadanych lub wytwarzanych przez komórkę organizacyjną, której pracą kieruje; - zapoznanie wszystkich pracowników komórki organizacyjnej z treścią Procedury BIP;
- określenie, które informacje wytwarzane lub posiadane przez komórkę organizacyjną muszą być publikowane w BIP oraz wyznaczenie zasady ich przygotowania i przekazywania do publikacji;
-
udzielanie merytorycznej pomocy zespołowi redakcyjnemu BIP
w sprawach związanych z prowadzeniem BIP, zgodnie z zakresem działania komórki organizacyjnej.
§ 5
Przekazywanie informacji publicznej do zamieszczenia w BIP i aktualizacja kart informacyjnych
- Pracownik, który w ramach swoich kompetencji wytwarza informację publiczną podlegającą publikacji w BIP lub odpowiada za jej przechowywanie, zobowiązany jest do przekazania redaktorowi BIP jej kopii wraz z załączoną do niej kartą informacyjną, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Procedury BIP.
- Redaktor BIP zobowiązany jest do zwrotnego potwierdzenia faktu otrzymania informacji publicznej do publikacji. Potwierdzenie następuje bez zbędnej zwłoki poprzez wpisanie daty otrzymania informacji i złożenie swojego podpisu w karcie informacyjnej.
- Informacja publiczna przekazana do publikacji w BIP oraz dołączona do niej karta informacyjna są przechowywane w komórce organizacyjnej, w której zostały wytworzone.
- Aktualizacji karty informacyjnej dokonuje się poprzez stworzenie nowej karty.
-
Bezpośredni przełożony pracownika odpowiedzialnego za aktualizację karty informacyjnej, po dokonaniu jej akceptacji przekazuje w wersji elektronicznej
i papierowej zaktualizowaną kartę usług do redaktora BIP celem jej umieszczenia na stronie BIP.
§ 6
Ogólne zasady publikowania informacji publicznej w BIP
-
Publikowanie informacji w BIP odbywa się zgodnie z wymogami określonymi
w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. -
Informacje publiczne zamieszczane na stronie BIP nie mogą zawierać reklam oraz niewyjaśnionych skrótów, z wyjątkiem skrótów powszechnie przyjętych
i zrozumiałych. - Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych.
- Wyłączenia jawności informacji publicznej wraz z komentarzem, dokonuje pracownik merytorycznie odpowiedzialny za wytworzenie lub przechowywanie tej informacji.
-
Pracownik dokonujący wyłączenia jawności informacji odpowiada za ograniczenia
w prawie do informacji publicznej. -
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP jest udostępniana
w trybie wnioskowym.
§ 7
Struktura BIP
Zmiany w strukturze BIP obejmujące dodanie, modyfikowanie lub usunięcie jej elementu, dokonywane są wyłącznie na pisemny wniosek kierującego właściwą komórką organizacyjną.
§ 8
Nadawanie uprawnień do administrowania danymi umieszczanymi na stronie podmiotowej BIP
- Nadawanie, modyfikowanie i wycofanie uprawnień do panelu administracyjnego BIP, odbywa się wyłącznie na pisemny wniosek koordynatora ds. BIP sporządzony przy pomocy formularza stanowiącego załącznik nr 2 do Procedury BIP.
- Wyznaczonej osobie nadawany jest unikalny login i hasło za pomocą którego loguje się do systemu.
- Po nadaniu uprawnień i przydzieleniu loginu i hasła, koordynator ds. BIP niezwłocznie informuje o tym fakcie osobę, której uprawnienia dotyczą.
- Każda osoba której nadano uprawnienia do administrowania danymi umieszczanymi na stronie podmiotowej BIP zobowiązana jest do zachowania w poufności przyznanego mu indywidualnego loginu i hasła dostępu do panelu administracyjnego BIP.
-
Uprawnienia redaktora BIP do panelu administracyjnego zostają zablokowane przez koordynator ds. BIP w przypadku:
- złożenia wniosku o wycofanie uprawnień,
- rozwiązania umowy o pracę,
- wygaśnięcie umowy o pracę.
Załącznik Nr 1 do Zasad publikacji
i procedury aktualizacji danych
w Biuletynie Informacji Publicznej
Powiatowego Urzędu Pracy
w Ostrowcu Świętokrzyskim
KARTA INFORMACYJNA
Nazwa komórki organizacyjnej, która wytworzyła lub przechowuje informację publiczną podlegającą publikacji na stronie BIP
Tytuł informacji (czego dotyczy): |
Sugerowane miejsce publikacji informacji na stronie BIP: |
Informację wytworzył/ła: (imię i nazwisko) |
Data wytworzenia informacji: (podpisania dokumentu): |
Informację zatwierdził/ła do publikacji w BIP: (imię i nazwisko) |
Data zatwierdzenia informacji: Podpis osoby zatwierdzającej informację |
Informację otrzymał do zamieszczenia w BIP: (imię i nazwisko) |
Data przekazania informacji redaktorowi BIP:
Podpis osoby wprowadzającej informację na stronę BIP |
Uwagi:
|
Załącznik Nr 2 do Zasad publikacji
i procedury aktualizacji danych
w Biuletynie Informacji Publicznej
Powiatowego Urzędu Pracy
w Ostrowcu Świętokrzyskim
Formularz zgłoszeniowy o nadawanie, modyfikowanie i wycofanie uprawnień do panelu administracyjnego BIP
|
|||||
ADRESAT WNIOSKU – KOORDYNATOR ds. BIP |
|||||
Login: ................................................................................ |
|||||
NAZWA KOMÓRKI ORGANIZACYJNEJ SKŁADAJACEJ WNIOSEK |
SYMBOL |
WNIOSKUJĘ O NADANIE: ? ? ? Nowy Aktualizacja Wycofanie użytkownik uprawnień uprawnień |
|||
Dane użytkownika |
Dane przełożonego |
||||
Imię |
|
Imię |
|
||
Nazwisko |
|
Nazwisko |
|
||
Zakres uprawnień |
|||||
Administrator |
? |
||||
Redaktor |
? |
||||
|
? |
||||
|
? |
||||
|
? |
||||
Data, podpis i pieczątka wnioskującego;
|
|||||
Akceptacja Koordynatora ds. BIP |
Data, podpis, pieczątka
|
||||
Załącznik Nr 3 do Zasad publikacji
i procedury aktualizacji danych
w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatowego Urzędu Pracy
w Ostrowcu Świętokrzyskim
SKŁAD ZESPOŁU REDAKCYJNEGO BIP
- Monika Goraj – Koordynator BIP,
- Daniel Trąbiński – Administrator BIP,
- Joanna Wiewiór – Redaktor BIP,
- Beata Leśniewska – Redaktor BIP,
- Ilona Iwan – Redaktor BIP.